Peminat

Tuesday, October 5, 2010

013

DILUBUK HATI SENTAP......

Semalam aku datang ke lab dengan semangat waja... (MACAM BESI WAJA)
aku mulakan kerja aku membasuh bekas... orang putih panggil conical flask...
aku mula panaskan *warm up UV-VIS kesayangan aku... ( adik UV ni slalu wat ragam kalo x warmup)

tot tet tot tet sampai la hari ni

aku sediakan bahan-bahan perencah nak buat air warna warni aku (dye aka warna textile okeh)
aku mulakan dengan membaca Bismillahirahmanirrahim....jauhkan aku dari syaitonirrajim (ala-ala pojie punyer ayat)

aku timbang semua bagai agar warna-warna berkenaan nampak cun cantik pada pandangan mata dan kiraan saintifiknyer...
lepas tu aku mulakan kiraan untuk mendilutekan warna-warna yang cun melecun tu... (ada warna macam warna oren skit...) *dilute maknanya mencairkan yer puan-puan

untuk pengetahuan lanjut,boleh hubungi cik Mun... tempat luahan hati harini...
Illane ngan Kiah buleh plak pegi tonton wayang...>>>> tabiat dan keterujaan wayang kembali menyengat....

dalam masa aku gunakan UV-VIS tu, air aircond buleh pulak menitis dengan jayanya disebelah ni
aku seperti diajar nenek-nenek dulu kala
gunakan baldi supaya menadah air atapyang bocor... (aku aplikasikan la air aircond yang menitik dengan baldi kuning dalam lab ni)
maybe bila agung datang lab ni baru setle masalah ni kot....

sambung kerja tadi
selepas mengira-ngira seperti seorang saintis
aku mengukir senyuman sampai ke cuping telinga..
tengah semangat katakan...
dan masuklah fasa era baru....


jeng jeng jeng

aku bukak segala kabinet,tempat menyorok barang-barang yang disorok
tempat-tempat makhluk asing...
tempat yang buleh dilihat,juga tak buleh dilihat...
aku sungguh keciwa...weh aku keciwa weh
barang yang aku cari tak jumpa....
ko tau tak aku sungguh bersemangat waja mengalahkan BESI WAJA ULTRAMEN TARO
akhirnya dinosor makhluk asing berjaya mengecewakan juga mengalahkan hati waja aku
ko tau ape dia?????
ya benda ni la yang hilang di lab aku....



perhatikan betul-betul yer kawan (sorry gamba kabur...ciluk dari google)
nanti korang tak kenal plak
benda ni digunakan untuk sedut air warnaku supaya boleh didilutekan
nama dia penyedut pipette...
yang benda merah tu la....
ade hamba Allah dah ciluk hartaku....woooo sedey woooo
sabar lah apis oiiiiii....


warghhhhhh sedey giler kerja aku dibantutkan
nasib la ade cik Mun yang sedia jadi peneman....pententeram jiwa
"owh sabar apis sabar" > mekasih yer mun
tapi hatiku pergi membawa lara
dalam hati tangis ku membawa pergi
dub dub dub dub jantung bunyi yer
hinggalah aku macam robot mengelamun menaip belog ni
panjang mane aku pon tak kira dah
kalau bahasa melayu karangan sinopsis tak boleh lebih 100 patah kata
belog ni dah berapa kata dah... walau mulut ku tak terkata-kata (sambil tengok mun tengah teguk air) sedapnyer air.... slurpppppp

ape nak dikata...aku terpaksa postpone kerja lab aku
satu lagi titik koma dalam penyiasatan ala-ala CSI aku keatas warna dan hasil ciptaan aku
macam nak baling BOOOOOMMMM jer perasaan ku dikala ini ( mentang-mentang la pro cite perang)

kepada encik POJIE,MARLINDA MUSA,NURUL HUDA
sila bawa saguhati untuk tenangkan jiwaku ini dari terengganu yer...

satu lagi keje menunggu aku...
alihkan almari kabinet dari bilik kak jue bersama mun keluar
MUN sila gagahkan diri...

bersua balik yer nanti... zassssssss

6 comments:

muneera fatin said...

apiz.. sori ingat kepala laptop mampu cover. rupanya tak.. hihi. tabah ye. dugaan2 ni utk tambah pahala sebenarnya

Hafiz Malek said...

haha...
assobruminaliman(kassim voice)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

apis: wahhh msih ingt dirirku disini ek??

alaaa..shian dia..tp tepikir jap..nape la pkai menatang jadah 2??awat xde sucker ke???

tradisional la ko ni mamat oii..hehehhe

Hafiz Malek said...

haha..ko gune mulut ler kalo nak mensucker gune traditional....sedey ni...sob sob...

segala sucker dh diambil org...

Azni Azlan said...

apisss.....teringat lak aku time2 masa wat final project ms degree dulu..huhu

Hafiz Malek said...

azni...
dr yus kesayangan ko ade je slalu jadi panel...
mmm jenguk2 jadi la folowwer skali..hehe..tq