Peminat

Monday, October 18, 2010

019

MAIN LUKIS LUKIS


bila baca tajuk atas ni semua pahamkan
teringat zaman kanak-kanak
zaman sekolah rendah
zaman sekolah menengah
subjek pendidikan seni
bila pikir-pikir balik sangat syok main dengan warna
zaman sekola rendah masa darjah 1-3 guna warna kayu
berpapan-papan warna kayu...
naik darjah 4 dah mula reti main warna krayon
ni pon berkotak-kotak dok sental atas kertas lukisan
masa darjah 6 stop kejap... UPSR kot... takde masa bekarya zaman ni

masuk je tingkatan 1 ade peningkatan skit...
main warna air...
campur merah ngan biru
campur kuning ngan biru
so macam-macam warna buleh dapat
sronok nye la zaman tu
last skali sampai tingkatan 3 jer
tingkatan 4 dan 5 main lukisan lain plak
lukis-lukis sudut dimensi
dah takde dah warna-warna ni

begitu juga zaman matriks
warna pokok atau dikenali klorofil je aku main
juga warna merah.... darah aku dan tikus kecik
sadis betul aku bunuh binatang kecik comel tu
trima kasih tikus comel
kalo tak idak la aku reti bab biology si tikus
rupa-rupanya sama dengan manusia gak

masuk zaman universiti
aku main balik dengan warna
yaaa warna dye textile
ari-ari aku main dengan warna
merah,ungu,kuning,hijau,biru semua ada
haha slonok... tapi aku takde la melukis dah

semalam tme boring-boring
aku chating guna YM
aku pernah tengok mun main lukis-lukis dengan kawan die
so aku apply aplikasi benda lukisan tu
ni la hasilnya
hasil karya aku dan dot dot dot....
hehe
nama rahsia la eh
nanti ramai paparazi kejar
sebab lukisan kami santekkkkkkkkkk.......
hehe
tengok la lukisan muda remaja kami...
lukisan gune teknologi cyber...
xde dah warna kayu warna krayon juga air...

saksikanlah lukisan terulung diabad ini...
hahaha
jeng jeng jeng


cantik kan (puji la diri sendiri,xde orang nak pujikan..hehe)

4 comments:

♥ balkidz_hunny ♥ said...

HAHA. macam budak skolah tadika :)
tapi, chomel. mengimbau kenangan.

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

gitu santeeeeekkk nye contengan anda...hehehe..

*mati laaa kne maki pas ni..

Linda Musa said...

XPERLU TNGU PAPARAZZI KEJAR KERNA DAKU TAHU SAPE KAH GERANGAN NYA...HAHAHHA....

Hafiz Malek said...

bal: rindu time skola kecik2 dlu kan

pojie: erkkk depan org ko puji la erk..nanti aku bg cokelat sposen..

k.linda: haippp... tu dia paparazzi penang dah kluar dah....