Peminat

Wednesday, October 20, 2010

021

ARAH YANG 1

apa yang menarik tentang arah pada kita
yakni arah yang 1...
tanpa arah tuju hidup kucar kacir
ahhh korang dah besar belajar tinggi-tinggi mesti biase dengar
umpama orang-orang tua berleter
jemu tapi bermanfaat...

menarik keluaran entry kali ini
aku membincangkan tentang arah kiblat kita
arah dimana dahi,kedua belah tapak tangan, lutut dan kaki sujud kebumi
sujud kepada NYA yang 1



apa yang mahu dikongsi adalah mengenai arah kiblat
mengikut arah kiblatkah kita menyembah Allah
atau hanya agak-agak dan bentang sejadah
korang yakin arah kiblat korang tepat?
yakni menuju tepat ke Kaabah rumah suci Allah



rasa sangat berguna pada diri aku dan korang semua
aku telah jumpa 1 laman web yang menunjukkan arah kiblat kita
tepat InsyaAllah 99.99% dari satelit menuju terus ke Kaabah

nah aku kongsikan bersama
harap-harap korang mencubanya
mudah-mudahan kita sama-sama memanfaatkannya
 
http://www.qiblalocator.com

jom layan ......



atap merah surauku.... atap biru rumahku syurgaku...lokasi kat PARIS,perak ok 
arah kiblat surau 99% tepat


 tempat slalu ku lepak,rumah sewa ku,tempat tidurku


 rumah sewa aku yang kat kajang... (bila plak aku menyewa disini)


lab aku @ INTEC UiTM seksyen 17... surau Putih yang cantik...tepat 99% arah kiblatnya 

 rumah sewa kak linda juga huda


 rumah sewa illane
(macam nampak kreta viva dia depan umah no plat XXX 7557


rumah mush kat bandar tasek selatan


menarik kan....

ps:// mun sory sebab tak tau umah mun katne
pojie... rumah ko aku confius tapi aku rase macam betul... kalo nak tgk aku sendkan pic or ko cari sendiri.k

selamat mencuba dan selamat beramal AWAK dan kawan-kawan.... (^_*)V

 

8 comments:

Linda Musa said...

amboi2...rumah sewa daku pun ada...hahaha...tenkiu

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

wah..TQ la ye apis...sgt berguna mende alah ni..

Hafiz Malek said...

kak linda: mesti la ada... yang penting semua yang saya SAYANG ada...
kalo xde sebab xtau umah mane 1

pojie: cube la yer

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

sibbaik yg ayat last 2 ok..

muneera fatin said...

wah bagus betul.. takpe2
orang tinggal kat pusat komersial.hehe

♥ balkidz_hunny ♥ said...

carikkan umah aku bleh?

Linda Musa said...

waaahhhhahaha,,,SAYANG eh kamu sama kami...terharu sey....mush nak tulis dalam diari....

Hafiz Malek said...

bal: rumah ko yg mane 1....
owh gunekan ilmu ketenteraan anda mencari lokasi rumah... haish...(katne eh umah ko..xperna g)

kak linda: sy SAYANG semua...mush nak tulis dlm byk diari pon xkesah... i xjeles pon....